środa, 24 kwietnia 2013

zimowe woski i olejki do kominka

Zima niedawno się skończyła (yeah!) Pożegnaliśmy bałwanki, a po zimie tradycyjnie od razu przyszło lato ;) Lubię umilać wieczorne leniuchowanie pięknymi zapachami. Wybieram się na dniach do sklepu Yankee Candle po nowe, wiosenno letnie doznania zapachowe. Dziś jednak pokażę Wam jakie aromaty umilały moje chłodne wieczory :) Do części z nich chętnie powrócę jesienią, część z nich jednak żegnam na zawsze.





1.honey&spice
Przyjemny zapach karmelizowanego cukru. Kojarzy mi się z przypalanymi piankami nad palnikiem gazowym ( skauci w US robią to nad ogniskiem, mi natomiast znana jest jedynie ta wersja topienia pianek ;>)
Po dłuższym czasie pachnie miodem i wanilią. Zapach jak na woski YC delikatny i bardzo przyjemny. 
5/5


2.cinnamon stick
Przed zapaleniem czuję cynamon, dużo cynamonu. Po zapaleniu, zapach kojarzy mi się ze świętami Bożego Narodzenia. Pachnie bardzo ładnie, trochę szarlotką z cynamonem. Zapach jest delikatny i również bardzo przyjemny i nie narzucający się.
5/5


3.warm spice
Nie mam pojęcia co jest takiego w tym zapachu, że naprawdę ciężko jest mi go znieść. Czuję słodycz i przyprawy około szarlotkowe a także trochę wanilii i orzechy. Po dłuższym paleniu zapach robi się "indyjski". Najbardziej wówczas wyczuwam drzewo sandałowe i kadzidło. Wydawałoby się, że będę go kochać, bo generalnie lubię słodkie zapachy, ale nie, tak nie jest. Gdy tylko go odpalam zbiera mi się na mdłości ;) Dodatkową wisienką na torcie jest to, że nie jestem w stanie przy nim zjeść jakiegokolwiek posiłku :/
1/5


4.red velvet
Zapach z gatunku spożywczych (tak lubię zapachy jedzeniowe ;>) Czuję słodycz cukrowej waty i karmelu. Przyjemny budyniowy aromat, jest łudząco podobny do zapachu jaki unosi się podczas pieczenia ciasta. Nie jest to mój ulubieniec (o dziwo), ale myślę, że łasuchom może się podobać :)
4/5


5.macintosh spice
Przed zapaleniem czuję słodkie jabłuszka. Po zapaleniu dominującym aromatem jest zapach topiącej się świeczki- słodkiej świeczki. Zdecydowanie jest bardziej świeczkowo niż jabłkowo. Zapach mimo to jest nie nachalny i dość przyjemny.
4/5


6.camomile tea
Spodziewałam się ponim zupełnie innego zapachu. Nie czuję w nim ani rumianku, ani herbaty, ale za to czuję karmel i mleko :) Zamykam oczy i wyobrażam sobie, że w kuchni mąż smaży słodkie naleśniki :) mmmm
4/5


7.beach walk
Wosk pachnie jak dłonie po użyciu mydła. Przypomina mi również zapach mieszkania świeżo co odkurzonego oczywiście z umytą podłogą ;). Zapach jak na wosk, jest w miarę świeży, choć ma w sobie coś delikatnie słodkiego.
3/5


8.cranberry chutney
To co przychodzi mi na myśl po odpaleniu wosku, to ochota na zjedzenie naleśnika z dżemem. Czuję smażone powidła owocowe. Śliwki, jeżyny? Nie wiem, w każdym razie są to słodkie owoce z kandyzowanym cukrem. W powietrzu unosi się aromat soku owocowego. Bardzo przyjemny.
4/5


9.sun&sand
Słusznie zauważyła Agi, że zapach jest podobny do olejku Nuxe :) Wyczuwam w nim również lekką indyjską nutę: drzewo sandałowe i kadzidło. Czuję również kwiatową słodycz. Mój ukochany olejek do ciała jest dla mnie jednak ciut bardziej słodki. Miły ale Nuxe wolę na swoim ciele, w domu preferuję inne zapachy.
4/5



Kominek, w którym topię woski ma bardzo prostą formę. Wszelkie obłe kształty, kwiatki, wzorki, podczas jego poszukiwania nie wchodziły w grę. W bambusowej kostce, umieszczona jest ceramiczna biała miseczka, do której wkłada się tarty. Pod nią znajduje się ceramiczna foremka na tealight. Świeczkę odpalam i wosk po chwili się topi. Niewielki fragment tarty wystarczy aby wypełnić dużą przestrzeń na kilka godzin. Zapachy wymieniam dość często, w zależności od nastroju. Aby pozbyć się zużytego wosku korzystam ze sprawdzonej metody: wkładam miseczkę z zastygłym woskiem do lodówki. Po kilkunastu minutach obkurczony wosk bardzo łatwo z niej wyciągnąć dociskając kciukiem. 




W kominku poza tartami podgzrewam olejki. Kilka kropel wlanych do miseczki z wodą, wystarczy aby wypełnić dom czystym zapachem. W odróżnieniu od wosków, olejki nie pachną świeczką :>. Cena olejku kalkuluje się podobnie jak wosku- 5-7zł/szt (10ml). Wydajność również zbliżona do tart YC.


Aromaty są prostsze i bardziej płaskie niż woski, które są wielowymiarowe, podobnie jak perfumy. Większość, olejków które wybrałam na początek okazała się słaba. Dwa jednak bardzo lubię i zamówię ponownie.

Małe podsumowanie (od lewej):
baby powder-pudrowy, słodki i delikatny. Faktycznie pachnie jak pude dla dzieci Johnson& Johnson 2/5
apple blossom-zapach mydła-kwiatowego mydła. 1/5
linen fresh-pachnie jak proszek do prania. Która z Was,ręka do góry lubi wąchać przez godzinę zapach proszku do prania? (podobnie zresztą sprawa ma się z powyższym apple blossom)  1/5
cinnamon & orange-pachnie goździkami, cytrusami i uwaga, uwaga... stomatologiem :/ 2/5
lemongrass-mój ulubieniec! Zapach limonek, świeży i BARDZO delikatny. Nie chemiczny i bardzo, bardzo przyjemny. Zostaje ze mną również na wiosnę i lato :) 5/5
spiced apple-pachnie ładnie jak kompot z jabłek, cytryny i przypraw. Nie doczeka najbliższej jesieni :) 5/5

Do mniejszych powierzchni oraz dla lubiących delikatne zapachy polecam świeczki z IKEA. W dużych pomieszczeniach nie czuć niestety ich zapachu, ale do mniejszych się sprawdzają.


TINDRA (ikea) jabłko i cynamon
delikatny zapach kompotu. Tak delikatny, że prawie nie wyczuwalny ;)
4/5




TINDRA (ikea) lody ciasteczkowe
Śliczny, delikatny zapach budyniu waniliowego. Pyszny, apetyczny, bardzo naturalny.
5/5
ikea.pl


Lubicie tworzyć atmosferę w domu za pomocą zapachowych świeczek?
Które zapachy możecie mi polecić na wiosnę i lato? :)

32 komentarze:

  1. aaaale :D kusiscie, kusicie :P muszę spróbować tych wosków.

    OdpowiedzUsuń
  2. 5 i 8 z chęcią bym powąchała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. te świeczki są obłędne! :) nie ma to jak świeczki w zimowy wieczór :) ja mam takie jakieś zboczenie, że zawsze sugeruje się czerwonym kolorem przy zakupie oczywiście :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubie ale z yc dopiero zaczynam ;))) trochę sie boje bo znajac moje zamilowanie do perfum to niewiele mi sie spodoba a kupowac na slepo srednio mi sie widzi bo nie mam ich stacjonarnie. Kilka mnie aczkolwiek z opisow Twoich skusilo :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. większość zamawiałam dotychczas przez internet, i faktycznie trzeba się z tym liczyć że się nie celnie nie trafi. Kilka wosków kupiłam po przeczytaniu opinii i było rozczarowanie, bo to co się komuś podoba oczywiście mnie nie musi. A które Cię konkretnie zapachy zaciekawiły?

      Usuń
  5. red velvet jak dla mnie był koszmarem ;( reszty nie miałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja polecam z Yankee Candle całkiem świeży kwiatowy zapach WHITE GARDENIA

    OdpowiedzUsuń
  7. Zajaśniało, zapachniało, wiosna, ach to ty :D

    Ja muszę przyznać, że wiosną/latem nie używam świeczek, no chyba, że na ogródku żeby komary odstraszyć :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale wieczorne kolacje na tarasie mogą umilić takie świeczki zapachowe (zwłaszcza w mieście ;))

      Usuń
  8. Chyba będę w końcu musiała skusić się na YC :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam! Szczególnie jabłko z cynamonem i wanilię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. kocham po prostu kocham świeczki z ikei o zapachu jabłka z cynamonem. cały rok. nawet teraz palę takie dwie. koniec, dziękuję :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pachną bardzo apetycznie :) kojarzą mi się z Twoim blogiem :)

      Usuń
  11. Jeszcze nie miała okazji wypróbować wosków i olejków YC, ale już same nazwy zapachów mnie kusza ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. a ja tam się przemóc nie mogę. Zapachy świeczkowe po prostu mnie drażnią. Mogę powąchać raz czy drugi ale niepalić w domu bo by mnie głowa bolała. Więc zachwycam się, ale tylko wąchając u innych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. faktycznie, niektóre zapachy mogą być męczące :)

      Usuń
  13. Same cudowności zapachowe tu u Ciebie :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Już wyobrażam sobie zapachy, tyle ich jest :)
    A co myślicie o lampach zapachowych Ashleigh&Burwood? Podaję link: http://otulzapachem.pl/lampy-zapachowe/lampy-zapachowe-male.html
    Sklep otulzapachem.pl widziałem że ma też YC w ofercie.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... .linkwithin_posts a div div { -webkit-border-radius: 60px; -moz-border-radius: 60px; border-radius: 60px; }